به

سبلاگ

خوش آمدید
اینستاگرام برای کسب و کار : هر آنچه باید بدانید
10 ژانویه 2021 - 10 دقیقه خواندن
دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی است. هر کسب و کار کوچکی باید به استفاده از این پلتفرم توجه ویژه ای کند.
اینستاگرام مدام ابزارهایی را برای کمک به صاحبان مشاغل ، از جمع آوری اطلاعات تا فروش محصولات و ارائه خدمات مختلف ، در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.
برای پیوستن و موفقیت در اینستاگرام هیچگاه دیر نیست. با استراتژی مناسب بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ، مشاغل می توانند محصولات و خدمات را تبلیغ کنند ، برند خود را ارتقا دهند و فروش در اینستاگرام را افزایش دهند.

در اینجا همه مواردی که باید در مورد استفاده از اینستاگرام برای بازاریابی کسب و کار خود را بدانید ، برایتان شرح دادیم.

ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام
هنگام ایجاد یک حساب در اینستاگرام ، حتماً توجه کنید که یک پروفایل تجاری بسازید.
پروفایل های تجاری به ابزارها و ویژگی هایی دسترسی دارند که به ایجاد حضور تجاری کسب و کار شما کمک می کنند.

ایجاد حساب کاربری اینستاگرام
برای تبدیل پروفایل خود به پروفایل تجاری ، ابتدا باید به پروفایل خود بروید و آیکون سه خط را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید. سپس روی تنظیمات بزنید و “تغییر به پروفایل تجاری” را انتخاب کنید. اینستاگرام همچنین به شما توصیه می کند که پروفایل تجاری خود را در اینستاگرام با صفحه فیس بوک کسب و کار خود نیز لینک کنید.

پس از ایجاد حساب اینستاگرام خود ، جزئیات مربوط به کسب و کار خود را از جمله نام ، نام کاربری ، عکس پروفایل ، آدرس وب سایت و بیوگرافی کوتاه خود را اضافه کنید. حتماً اطلاعات تماس را وارد کنید تا دنبال کنندگان شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

اصطلاحات اینستاگرام
بیوگرافی یا (Bio) :
این قسمت مربوط به بخش بیوگرافی در پروفایل شما است. مشاغل همچنین می توانند از بیوگرافی خود برای دعوت مشتریان به انجام عمل یا اقدامی مثل بازدید از سایت خودشان استفاده کنند.

پیام های مستقیم (Direct) :
در اینستاگرام کاربران می توانند به صورت خصوصی از طریق پیام های مستقیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر مشتری شما شکایت یا سوالی دارد ، بهترین کار این است که از طریق پیام مستقیم با او گپ بزنید تا مکالمه را خصوصی نگه دارید. پیام های مستقیم اغلب با عنوان دایرکت (Direct) شناخته می شوند.

فیلترها:
یکی از قابلیت های محبوب اینستاگرام فیلترها هستند. شما برای افزایش ویژگی ها و رنگ ها می توانید فیلترهای از پیش تعیین شده را روی تصاویر خود اعمال کنید.

دنبال کردن (Follow):
وقتی کاربری را در اینستاگرام دنبال یا به اصطلاح فالوو می کنید ، محتوای او را در جدول زمانی خود می بینید. همچنین می توانید Stories Instagram آنها را در بالای برنامه مشاهده کنید.

دنبال کنندگان (follower):
دنبال کنندگان یا اصطلاحا فالوور های شما افرادی هستند که تصاویر و استوری های شما را در جدول زمانی خود می بینند.

هشتگ (#):
مشابه توییتر ، یک هشتگ در اینستاگرام برای فهرست بندی کلمات یا عبارات استفاده می شود. وقتی روی هشتگ کلیک می کنید ، پست های مشابه دیگران با همان پست را مشاهده خواهید کرد.

هایلایت (Highlight) :
حلقه برجسته استوری اینستاگرامد ر پروفایل شما و در بالای گالری عکس ها ظاهر می شود و تا زمانی که آن را حذف نکنید باقی می ماند.

صفحه اصلی (Home) :
روی آیکون صفحه اصلی که به شکل یک خانه است بزنید تا روی صفحه اصلی شما که جدول زمانی شماست نیز قرار بگیرد. در اینجا پست هایی از افرادی که دنبال می کنید مشاهده خواهید کرد

استوری (Story) :
یکی از محبوب ترین ویژگی های این پلتفرم استوری است. شما می توانید تصاویر و ویدئو های کسب و کار خود را از این طریق نیز با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. این تصاویر و فیلم ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند.

برچسب (Tag):
چندین روش برای برچسب زدن یا به اصطلاح تگ کردن افراد در اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید در زیرعکس ها ، در استوری های اینستاگرام و عکس دیگران را تگ کنید. برای نشان دادن شخصی در عنوان یا استوری اینستاگرام از نماد @ استفاده کنید. قبل از ارسال تصویر می توانید شخصی را در عکس های خود برچسب گذاری کنید.

بین پست ها ، تبلیغات و استوری ها ، ابزار بالقوه بازاریابی الکترونیکی در اینستاگرام کم نیست. اکنون که می دانید چگونه پروفایل خود را بسازید و اصطلاحات رایج اینستاگرام را درک کنید ، وقت آن فرا رسیده که با نحوه استفاده از اینستاگرام برای ایجاد و گسترش کسب و کار خود آشنا شوید.

در پیج خود عکس هایی با ظاهر حرفه ای قرار دهید.
تصاویر حرفه ای در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس است ، بنابراین مهم است که محتوای تصویری خوبی را به اشتراک بگذارید. از مراحل تولید محصول یا رضایت مندی مشتریان خود و یا هر چیز مرتبط با کسب و کارتان عکس بگیرید ، آنها را ویرایش کنید و زمانی را برای اطمینان از ایجاد یک شبکه منسجم در اینستاگرام اختصاص دهید.

برای افزودن عکس جدید ، روی آیکون دوربین در پایین صفحه خود بزنید. می توانید از رول دوربین خود یک عکس جدید بگیرید یا یکی را انتخاب کنید. در صفحه بعدی ، چندین گزینه برای شخصی سازی پست شما وجود دارد.

شما می توانید یک فیلتر اضافه کنید ، سایر کاربران را برچسب گذاری کنید ، یک زیرنویس یا کپشن بنویسید و یا مکان خود را اضافه کنید. با تنظیمات پیشرفته می توانید امکان گذاشتن نظرات برای پست خود را نیز خاموش کنید.

از قابلیت استوری اینستاگرام حتما استفاده کنید.
استوری های اینستاگرام یکی از محبوب ترین ویژگی های این شبکه اجتماعی است.
این عکس ها و فیلم ها ۲۴ ساعت پس از ارسال ناپدید می شوند. اینستاگرام ابزارهای زیادی را برای ایجاد داستان های جذاب و خلاقانه از کسب و کارتان به شما ارائه می دهد. لورا کنات ، هماهنگ کننده محتوا در جو شیکاگو ، می گوید:

“مشاغل کوچک باید برای بازاریابی محصولات و خدمات خود از Instagram Stories استفاده کنند و پیام های خود را به دنبال کنندگان خود برسانند که در غیر این صورت ممکن است پست های منظم اینستاگرام را به دلیل آخرین به روزرسانی الگوریتم ، در پیج خود مشاهده نکنند.”

در استوری های اینستاگرام ، می توانید فیلم های ضبط شده ، عکس های ثابت ، فیلم های زنده ، بومرنگ (فیلم هایی که به عقب و جلو می روند) ، متن اصلی ، موسیقی و عکس های متمرکز ارسال کنید.

همچنین می توانید برچسب هایی مانند مکان ، دما ، برچسب های کاربر و هشتگ های خود را اضافه کنید. نظرسنجی ها ، امکان پرسش و پاسخ و نوارهای کشویی، باعث می شود شما به شکل پویا تر و آسان تری با کاربران خود تعامل داشته باشید.

برخی از اکانت ها از ویژگی سوالات، برای برگزاری هفتگی “از من هر سوالی دارید بپرسید؟” ، استفاده می کنند که راهی سرگرم کننده برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان و یا کاربران شما است.

روش دیگر برای جلب توجه به نام تجاری شما استفاده از Stories Highlights است که تا زمانی که آنها را حذف نکنید در پروفایل شما باقی می مانند.

پخش مستقیم فیلم ها.

علاوه بر استوری های اینستاگرام ، کاربران می توانند ویدئوهای زنده ای را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. مانند Facebook Live و Snapchat .

شما میتوانید به مشتریان و مخاطبان خود پشت صحنه ای جذاب از کسب و کارتان را نمایش دهید. همچنین شما از طریق این قابلیت اینستاگرام میتوانید جنبه های مختلف از کسب و کارتان، معرفی محصولات و یا پاسخ به سوالات مشتریان را نیز به صورت زنده به نمایش بگذارید.

اگر می خواهید ویدیویی در فید اینستاگرام شما باقی بماند ، می توانید ویدیویی را که گرفته اید بارگذاری کنید یا مستقیماً از طریق برنامه فیلم را ضبط کنید. اگر فیلمبرداری یا بارگذاری ویدیو را انتخاب کنید ، همچنین می توانید به ویدئو های خود فیلتر و کاور های جذاب اضافه کنید.

با سایر کاربران اینستاگرام تعامل داشته باشید.
مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، در اینستاگرام نیز بسیار اهمیت دارد که شما با دنبال کنندگان خود تعاملی پویا برقرار کنید.

لایک کردن:
لایک کردن پست ها ساده ترین روش برای برقراری ارتباط با سایر کاربران است. برای لایک کردن پست ها فقط کافیه دوبار روی تصویر یا روی آیکون قلب زیر پست بزنید.

نظر دادن:
یکی دیگر از کار های ساده برای تعامل با کاربران نظر دادن 💬 زیر پست های آن هاست. از این کار هرگز غافل نشید زیرا شما میتوانید با نظرات جهتدار کاربران را به بازدید از پیج خود ترغیب کنید.

تعامل با کاربران در اینستاگرام
ذکر نام کاربر(مِنشن کردن):
همانند توییتر ، می توانید با استفاده از نماد @ سایر کاربران را در نظرات اینستاگرامی خود و یا نوشتن کپشن ها تگ (برچسب گذاری) کنید.

برچسب گذاری (تگ کردن):
اینستاگرام به شما امکان می دهد قبل از ارسال محتوا ، به آن ها برچسب اضافه کنید. برای انجام این کار ، قبل از اشتراک گذاری پست خود ، بر روی گزینه “برچسب زدن به افراد (tag people)” بزنید و سپس روی قسمت موردنظر برای افزودن برچسب ضربه بزنید.

سپس برنامه از شما می خواهد نام شخص را برای جستجوی اکتنتش تایپ کنید. هنگامی که سایر کاربران را در عکس خود برچسب گذاری با به اصطلاح تگ کنید و تصویر را به اشتراک بگذارید ، سایر کاربران می توانند برای دیدن افرادی که تگ شده اند ، روی عکس ضربه بزنند.

دایرکت:
برای دسترسی به Instagram Direct ، به صفحه اصلی بروید و روی دکمه گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. در اینجا می توانید پیام ها ، عکس ها و فیلم های خود را به صورت شخصی برای کاربران دیگر ارسال کنید. همچنین شما از طریق دایرکت اینستاگرام میتوانید پیام های تبلیغاتی خود را نیز برای کاربران ارسال کنید.

طبق مقاله ژانویه ۲۰۱۹ نیویورک تایمز ، فیس بوک که مالک اینستاگرام است ، قصد دارد فیس بوک مسنجر ، دایرکت اینستاگرام و واتس اپ را برای ایجاد یک پلت فرم پیام رسانی جدید ادغام کند. درصورت اتمام این کار، می توانید از طریق یک برنامه با دنبال کنندگان خود در فیس بوک و اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

هشتگ گذاری:
هشتگ ها راهی عالی برای کمک به کاربران در یافتن محتوا در اینستاگرام هستند. هشتگ ها می توانند شامل حروف و اعداد باشند ، اما نمی توانند حاوی نویسه های غیر عددی باشند. به عنوان مثال ، # وب_ریما به ​​عنوان یک هشتگ کار می کند ، اما #وب & ریما کار نمی کند.
از آنجا که کاربران هم می توانند هشتگ ها را جستجو کنند و هم بر روی هشتگهایی که در پستهای مختلف وجود دارند کلیک کنند ، هشتگهای مربوطه می توانند ابزاری بسیار موثر برای جلب توجه کاربران باشد. با این وجود مطمئن شوید که از هشتگ های مناسب برند خود استفاده می کنید.

اینستاگرام حداکثر ۳۰ هشتگ در یک پست یا نظر را مجاز می داند ، اما این تعداد خیلی زیاد است. از هشتگ های کمتری هم میتوانید برای گرفتن نتیجه مطلوب استفاده کنید.

استفاده از هشتگ های پرطرفدار ممکن است مورد پسند بسیاری از کاربران دیگر قرار گیرد ، اما احتمالاً دنبال کنندگان شما را خیلی افزایش نخواهد داد و تعاملاتی که انجام می دهید احتمالاً از طرف افرادی که به برند شما علاقه مند نیستند و فقط پست شما را دیده و دوست داشته اند.

پس حتما از هشتگ های مرتبط با موضوع کاری خودتان استفاده کنید تا دنبال کنندگانی متناسب با جامعه هدف خود داشته باشید.

هنگامی که هشتگ ها را درک کردید ، می توانید آزمایش کنید تا بدانید کدام یک از هشتگ ها برای برند شما بهتر است. همچنین ایجاد هشتگ سفارشی برای تجارت یا حتی رویدادی که میزبان آن هستید نیز هوشمندانه است. به این ترتیب ، مشتریان می توانند یک رویداد را دنبال کنند ، حتی اگر به طور حضوری در آنجا نباشند.

در اینستاگرام تبلیغ کنید.
مانند سایر شبکه های اجتماعی ، مشاغل این امکان را دارند که در اینستاگرام تبلیغ کنند. سه قالب برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد:

تبلیغات تصویری:
شبیه همان اشتراک گذاری عکس است که یک عبارت «Call To Action» یا به طور اختصار «CTA» در آن لحاظ شده است. CTA شامل عبارت‌هایی مانند «کلیک کنید»، «بیشتر بخوانید…» و غیره است که مخاطب را تشویق به بازخورد می‌کند.

تبلیغات ویدئویی:
مانند تبلیغات تصویری تبلیغات ویدئویی نیز می تواند برای معرفی برندتان بسیار مناسب باشد.

تبلیغات با کمک ویژگی Carousel Ads:
پس از موفقیت این قابلیت در فیسبوک، اینستاگرام هم این امکان را برای کاربران فراهم کرد که وقتی با چند تصویر روبرو هستند، بتوانند با سوایپ کردن تصاویر به چپ و راست آن ها را پشت سر هم و به صورت افقی ببینند. در این حالت، برندها می‌توانند با یک عبارت تبلیغاتی مناسب، یک معرفی بصری از خود ارائه دهند.

نکات کلیدی و ترفندهای مهم اینستاگرام
ترفند های کسب و کار در اینستاگرام
برای استفاده بیشتر از اکانت اینستاگرام خود ، این نکات را بخاطر بسپارید.

لینک ها در کپشن های اینستاگرام کار نمی کنند.
تنها مکانی که می توانید لینک سایت خودتان را به اشتراک بگذارید که کاربران را به وب سایت شما هدایت کند در پروفایل است. لینک ها در کپشن ها یا نظرات عکس کار نمی کنند ، بنابراین اگر می خواهید افراد را به یک صفحه وب خاص هدایت کنید ، می توانید لینک پیش فرض موجود در بیوگرافی خود را به آن صفحه تغییر دهید و در عنوان پیج یادداشت کنید که لینک سایت در پروفایل شما است.

اطمینان حاصل کنید که پست های شما با نام تجاری شما مرتبط است.
به اشتراک گذاشتن عکس از غذا ، مد و حیوانات می تواند وسوسه انگیز باشد زیرا در شبکه های اجتماعی محبوب هستند. اما اگر تجارت شما هیچ ارتباطی با پست های شما نداشته باشد میتواند باعث گمراه شدن دنبال کنندگان شما شود و چهره ای غیر حرفه ای به کار شما ببخشد.

هدایا و تخفیفات ویژه ای را برای مخاطبان خود در نظر بگیرید.🎁
تصویری را که تبلیغات ، فروش یا مسابقه شما را تبلیغ می کند برای کاربرانتان ارسال کنید و از کاربران بخواهید که آن تصویر را با هشتگ خاص و سفارشی باز ارسال کنند. سپس می توانید آن هشتگ را جستجو کنید تا ببینید چه کسی آن را دوباره پست کرده و برنده ای را انتخاب کنید. تبلیغاتی از این دست به مشتریان و دنبال کنندگان شما این امکان را می دهد تا با صحبت در مورد تبلیغات شما در صفحات شخصی خودشان ، نام تجاری شما را به بازار عرضه کنند و افراد بیشتری را به بازدید از پیج شما سوق می دهد. اگر تصمیم به اجرای مسابقه یا قرعه کشی دارید ، مطمئن شوید که از قوانین و دستورالعمل ها پیروی می کنید.

به نظرات سایر کاربران پاسخ مناسب دهید.
وقتی افراد درباره عکسهای شما نظر می دهند ، به آنها پاسخ دهید. تعامل با مشتریان و دنبال کنندگان نشان می دهد که شما به گفته های آنها توجه و اهمیت می دهید. اگر احساس کنند مهم هستند ، بیشتر به دنبال کردن شما و تعامل با تصاویر و پست های شما ادامه می دهند.

تعامل با فالوور ها در اینستاگرام با لایک و کامنت
پست های اینستاگرامتان را در وب سایت خود قرار دهید.
از نسخه دسک تاپ اینستاگرام ، می توانید یک کد تعبیه شده برای اضافه کردن تصاویر و فیلم های خاص به وب سایت شرکت خود دریافت کنید. این کار به بازدیدکنندگان نشان می دهد که شما در اینستاگرام فعال هستید و می تواند به شما کمک کند دنبال کنندگان بیشتری کسب کنید. برای این کار می بایست عکسی را که می خواهید جاسازی کنید انتخاب کنید ، روی دکمه بیضی در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید و جاسازی را انتخاب کنید. با این کار جعبه ای همراه با کد تعبیه شده به شما نمایش داده می شود و می توانید عنوان را نمایش دهید. از آنجا ، کدی را که می خواهید در وب سایت شما قرار گیرد کپی و پیست کنید.

از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای تبلیغ کار خود استفاده کنید.
اینفلوئنسر ها افرادی هستند که دنبال کنندگان زیادی در اینستاگرام دارند. می توانید به اینفلوئنسرها پول پرداخت کنید تا محصولات شما را به روشی طبیعی برای دنبال کنندگانشان معرفی کنند. این پست های تبلیغاتی معمولاً ظریف هستند و به نظر تبلیغ نمی رسند. این کار بسیار مفید است زیرا افراد معمولاً از تبلیغات متنفر هستند.

پست ها را مستقیماً در استوری خود به اشتراک بگذارید.
در ماه می ۲۰۱۸ ، اینستاگرام ویژگی ای را اعلام کرد که به کاربران امکان می دهد پست ها را مستقیماً در استوری های خود به اشتراک بگذارند. با استفاده از این ویژگی ، مشاغل کوچک می توانند ضمن تبلیغ محصول یا خدمات خود ، با پیروان خود تعامل داشته باشند. اگر مشتری عکسی از محصول شما ارسال می کند ، می توانید پست را مستقیماً در استوری خود به اشتراک بگذارید تا محصول و رضایتمندی مشتری شما برجسته شود.

از نظرسنجی ها و سایر ویژگی ها در استوری های خود استفاده کنید.
اینستاگرام ویژگی های تعاملی بسیاری را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای ایجاد مکالمات و روابط آنلاین استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید از برچسب سوالات تعاملی در استوری های اینستاگرام استفاده کنید. این ویژگی به دنبال کنندگان شما این امکان را می دهد که سوالاتی را برای شما ارسال کنند و شما به این سوالات پاسخ دهید. این یک روش سرگرم کننده و ساده برای تعامل با دنبال کنندگان شماست.

از IGTV استفاده کنید.
IGTV در ژوئن 2018 راه اندازی شد ، ویژگی ای است که فیلم های عمودی را به صورت طولانی مدت نشان می دهد.IGVT در یک برنامه مستقل و درون برنامه اینستاگرام در دسترس است و طول هر فیلم می تواند تا یک ساعت باشد. اگر خلاقیت به خرج دهید ، می توانید از IGTV برای بازاریابی تجارت خود از چندین طریق استفاده كنید ، از جمله برگزاری جلسات سوالات متداول و انجام چت ها.

نظرات شما
    tooba گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *